vrijdag 7 maart 2014

Mijn FLOW-moment

De carnaval is weer voorbij en het systeem herstelt zich van enkele intensieve 'flow-momenten'. Uiteraard voldeden deze momenten niet aan alle voorwaarden, maar gezamenlijk muziek maken ........ een gezamenlijk doel, concentratie, controle, gebrek aan tijdsbesef en de intrinsieke beloning hebben in ieder geval schitterende momenten opgeleverd, die op z'n minst 'flow-waardig' waren.

Maar dan nu mijn flow moment. weliswaar niet gerelateerd aan werk of opleiding, maar wat mij betreft wel helder ! Twee jaar geleden zijn we in Slovenië met vakantie geweest. We wandelen graag en ons voornemen was een huttentocht te maken tot vlakbij de berg Triglav in het Noord-Westen van Slovenië. Dag 1 verliep prima. Gestaag naar hut 1 om daar te overnachten. Maar dag 2 beloofde een pittige dag te worden, op pad naar de hut Zasavska Koca op bijna 2100 m hoogte. Na ongeveer 8 uur lopen en bijna 900 meter klimmen komt de hut in zicht. Met dit doel voor ogen in dit schitterende landschap voelde ik me intens tevreden, gefocust en kostte me de laatste meters nauwelijks moeite. Voor mij duidelijk een moment van FLOW !

Nog een kleine kilometer................  


Aankomen, naar de rand van de hut lopen, stilstaan, kijken, genieten, inademen en..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten