maandag 24 maart 2014

Ideeën van Mogelijk Herontwerp

Na het vormen van ontwerpteams aan de slag met het uitwisselen van ideeën voor herontwerp.

Voor mij liggen enkele thema's uit de curriculumanalyse; 
Wederom reflecteren (leerlingvaardigheden en/of docentvaardigheden)
Formatief toetsen.......
Ondernemerschap, maar dit lijkt te ruim en te breed om te vertalen naar het trapmodel.

Dus voordat ik aan de slag ga met onderstaande vragen en het trapmodel.. eerst een pas op de plaats om te komen tot een idee.

A. Assessment criteria (bijv. out-of-the box genoeg?)
B. Juiste kerndoelen/leerdoelen gekozen? Andere keuze beter?
C. Haalbaar ontwerp? (in tijd ontwerper, in implementatie)
D. Integraal onderwijs? (Nog te vakgericht?)
E. Flow onderwijs? (motiverend?)
F. Strokend met curriculum analyse? (Hou je voldoende focus met wat de school/bedrijf nodig heeft)

Wordt vervolgd...

1 opmerking: