zondag 16 februari 2014

Ervaring onderwijsontwikkeling

Ter introductie van dit LA, in gesprek met een collega MLI' er onderstaande thema's besproken.

Wat heb je al eerder gemaakt?
Ik heb me tot nu toe met name gericht op mijn eigen vak. De ortho- en sociaalbewegingsagogie. 
In dit kader heb ik ook samen met mijn collega in de loop der jaren een BPV-werkboek ontwikkeld.
Een aantal specifieke opdrachten en programma's, gekoppeld aan het lessen binnen het vak.

Welke stappen heb je gezet?
Een eerste leidende vraag was vaak: ' wat vraagt het werkveld aan kennis en vaardigheden'. Verder heb ik gekeken naar het kwalificatiedossier Sport en Bewegen. Vanuit beide perspectieven lesthema's en doelen bepaald en deze in logische stappen in het jaarplan gezet.

Wat maakt dat je tevreden was over dit ontwerp, en wat niet? 

Ik moet bekennen dat de hele werkwijze tot nu toe gebaseerd was op ervaring en verbeteracties op vorige jaren. Beetje bij beetje zijn de programma's gegroeid. Wat ik altijd gemist heb is een ontwikkelkader en/of methodiek om meer gestructureerd te werken. 

Welke les heb je geleerd en zou je aan iedereen willen meegeven? 

Zie volgend berichtje........  tegeltjeswijsheid !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten